جهان امروز

مجتبی

جهان امروز

مجتبی

کری پس از نشست چهارجانبه وین، به امان و ریاض می‌رود»


واشنگتن: سفر اسد به مسکو تعجب‌آور نیست/تا زمانی که ایران تعهداتش را انجام ندهد، تحریمی رفع نمی‌شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری در مورد سفر منطقه‌ای کری، حضور رئیس‌جمهور سوریه در مسکو و همچنین توافق هسته‌ای با ایران صحبت کرد.

خبرگزاری فارس: واشنگتن: سفر اسد به مسکو تعجب‌آور نیست/تا زمانی که ایران تعهداتش را انجام ندهد، تحریمی رفع نمی‌شود

  ادامه مطلب ...

نامه مهم رهبر انقلاب درباره اجرای برجام به رئیس‌جمهور


برجام دارای نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری است/ رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌ها تضمین کتبی بدهند/ از ورود هر گونه مواد مصرفی آمریکا جداً پرهیز شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بررسی‌های دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر فرمودند.

خبرگزاری فارس: برجام دارای نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری است/ رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌ها تضمین کتبی بدهند/ از ورود هر گونه مواد مصرفی آمریکا جداً پرهیز شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور در موضوع برجام منتشر شد.

  ادامه مطلب ...

گاردین به نقل از مقام ارشد ایرانی:


تهران و مسکو سیاستی واحد در سوریه دارند/ به زودی جزئیات طرح پیشنهادی خود را منتشر می‌کنیم/ راه حل بحران را یافته‌ایم

روزنامه گاردین به نقل از «مقام ارشد ایرانی» نوشت، تهران در حال رایزنی با اتحادیه اروپا است و پس از این گفت‌وگوها جزئیات طرح پیشنهادی خود را برای حل بحران سوریه منتشر می‌کند.

خبرگزاری فارس: تهران و مسکو سیاستی واحد در سوریه دارند/ به زودی جزئیات طرح پیشنهادی خود را منتشر می‌کنیم/ راه حل بحران را یافته‌ایم

  ادامه مطلب ...

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور: صدور ویزا در ایام اربعین لغو نمی‌شود


مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: امسال برای برگزاری مراسم تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی به هیچ‌ کدام از افراد بدون گذرنامه و ویزا اجازه خروج از مرز داده نخواهد شد.

خبرگزاری فارس: صدور ویزا در ایام اربعین لغو نمی‌شود

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، مجید آقابابایی در بازدید میدانی از مرز بین‌المللی شلمچه و پایانه مسافری این مرز، با تاکید بر داشتن گذرنامه برای خروج از مرز اظهار کرد: امسال برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به هیچ‌کدام از افراد بدون گذرنامه اجازه خروج از مرز داده نخواهد شد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر پیشرفت ایجاد زیرساخت‌ها خاطرنشان کرد: امیدواریم که عملیات ایجاد زیرساخت‌های پایانه مرزی شلمچه برای استفاده بهتر زائران به پایان برسد.

آقابابایی با اشاره به اینکه برای وارد شدن و خروج از کشور و صدور روادید کشور عراق داشتن گذرنامه لازم است تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از کشور عراق، امسال قصدی برای لغو ویزا در ایام اربعین وجود ندارد و افرادی که برای زیارت عتبات عالیات به این کشور سفر می‌کنند باید در سامانه حج و زیارت ثبت نام خود را انجام دهن

معاون نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پرداخت "دیه" به خانواده‌های جانباختگان منا بر عهده دولت عربستان است

معاون نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آغاز پرداخت بیمه به خانواده‌های جانباختگان منا خبر داد و گفت: پرداخت دیه جانباختگان به عهده دولت عربستان است.

خبرگزاری فارس: پرداخت

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید طاها مرقاتی در واکنش به خبر برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر «آغاز پرداخت دیه جانباختگان منا از سوی ایران» ضمن نادرست خواندن آن اظهار کرد: پرداخت دیه و هرگونه خسارات به خانواده‌های جانباختگان به عهده دولت عربستان است.

وی افزود: آنچه که پرداخت آن از طرف دولت و شرکت‌های بیمه ایرانی آغاز شده، بیمه جانباختگان منا است.

مرقاتی بیان داشت:همه حجاج قبل از عزیمت به حج در ایران بیمه عمر شده بودند و سازمان حج و زیارت اقدامات لازم را برای پرداخت بیمه به خانواده‌های جانباختگان صورت داده است.