جهان امروز

مجتبی

جهان امروز

مجتبی

دفع حملات داعش به فرودگاه «دیرالزور» سوریه؛ 25 تروریست کشته شدند


نیروهای ارتش سوریه با کمک جنگنده‌های این کشور حملات عناصر تروریستی داعش به فرودگاه نظامی مهم «دیرالزور» را دفع کردند.

خبرگزاری فارس: دفع حملات داعش به فرودگاه «دیرالزور» سوریه؛ 25 تروریست کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حمله گروه تروریستی داعش به فرودگاه نظامی «دیرالزور» سوریه امروز جمعه دفع شد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه حمله عناصر داعش را دفع کردند و 25 نفر از آنها را نیز کشتند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات جنگنده‌های سوری نیز نقش مهمی ایفا کردند و نیروهای ارتش علاوه بر دفع حملات موفق شدند دامنه مناطق تحت کنترل خود را در روستاهای اطراف این فرودگاه افزایش دهند.

تروریست‌های داعش پیش تر نیز به مواضع نیروهای ارتش سوریه در اطراف این فرودگاه حملات سنگینی کرده بودند، ولی نیروهای سوری به کمک عشایر این استان از جمله عشیره «الشعیطات» تروریست‌ها را به عقب رانده بودند.

فرودگاه نظامی دیر الزور، چه برای ارتش سوریه و چه گروه تکفیری داعش دارای اهمیت بسیاری است، چون مهمترین و اصلی‌ترین پایگاه هوایی در منطقه شرق سوریه است و اهمیت این فرودگاه زمانی دو چندان شد که فرودگاه نظامی «طبقه» در «رقه» بدست داعش سقوط کرد.

فرودگاه نظامی دیرالزور نقطه آغاز عملیات‌های نیروی هوایی ارتش سوریه در مناطق شرقی این کشور تا نزدیکی مرزهای عراق است و از این نقطه است که کمک‌های نظامی و لجستیکی به یگان‌های ارتش سوریه در داخل شهر دیرالزور ارسال می‌شود.

مشروح/ آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

 
سران داعش برای مبارزه با اسلام مأموریت دارند/ تبعیض غربی‌ها تروریست‌پرور و داعش‌پرور است/تبیین ویژگی‌های دهگانه بسیج

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به حادثه تروریستی در ضاحیه لبنان گفت: غربی‌ها این ترور را محکوم نکردند، اما تکرار آن در فرانسه ترور بد است، همین تبعیض‌ها تروریست‌پرور و داعش‌پرور است.

خبرگزاری فارس: سران داعش برای مبارزه با اسلام مأموریت دارند/ تبعیض غربی‌ها تروریست‌پرور و داعش‌پرور است/تبیین ویژگی‌های دهگانه بسیج

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب جمعه تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز جمعه تهران ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: دلسوزی‌ها متفاوت است و گاهی این دلسوزی نسبت به دیگران و گاهی نسبت به خود است اما طبق منطق مولا علی (ع) باید دلسوز خود باشید و به فکر این باشید که جانتان به کمال برسد.

ادامه مطلب ...

در رزمایش نیروی زمینی ارتش انجام شد؛تمرین روش‌های مقابله با گروهک های تروریستی



فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) خراسان گفت:نحوه مقابله با اقدامات احتمالی گروهک ‌های تروریستی، در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 3 تمرین می شود.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) خراسان گفت:نحوه مقابله با اقدامات احتمالی گروهک ‌های تروریستی، در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 3 تمرین می شود.

امیر سرتیپ دوم رضا آذریان، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) خراسان با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص)3 در شرق کشور، گفت: مرحله عملیاتی این رزمایش از روز گذشته آغاز شده و امروز روز دوم آن است که هدف‌های از پیش تعیین شده را مورد آزمایش قرار می‌دهیم.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این رزمایش تمرین نحوه و روش‌های مقابله با اقدامات احتمالی گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور است. هرچند این گروهک‌ها برای ما در حدی نیستند که بخواهیم برای آنها رزمایش برگزار کنیم، اما در خلال اهدافی که برای برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص)3 طراحی شده بود، این هدف را نیز مورد توجه خود قرار دادیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) خراسان با بیان اینکه رزمایش در منطقه عمومی تربت جام برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیام این رزمایش به دوستان ما "صلح و دوستی و ثبات در منطقه است و به دشمنان نیز اقتدار و آمادگی به‌روز نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران است".

آذریان همچنین خاطرنشان کرد: در این رزمایش عملیات آتش توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش نیز انجام خواهد شد و به ‌تَبَع آن نیز عملیات هلی‌برن و ضدهلی‌برن انجام می‌شود

فردا ساعت ۲۰؛ آخرین فرصت ثبت‌نام در سماح/ زائران هنگام خروج از مرز عوارض پرداخت نکنند

سازمان حج و زیارت اعلام کرد که فردا ساعت ۲۰ آخرین فرصت ثبت‌نام در سامانه سماح است و همچنین هیچ زائرای در موقع خروج از مرز نباید هیچگونه عوارضی را پرداخت کند.
خبرگزاری فارس: فردا ساعت ۲۰؛ آخرین فرصت ثبت‌نام در سماح/ زائران هنگام خروج از مرز عوارض پرداخت نکنند

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، آخرین فرصت ثبت‌نام در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در عراق ساعت 20 روز پنج شنبه است.

بنا به اعلام سازمان حج و زیارت فردا شب سامانه سماح بسته می‌شود و دیگر متقاضیان نمی‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

همچنین متقاضیانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند پس از دریافت پیامک باید طی 48 ساعت به دفاتر زیارتی سازمان حج برای تحویل مدارک مراجعه کنند و اگر در زمان لازم مراجعه نکنند ثبت‌نام آنها باطل و نامشان از سامانه حذف می‌شود.

همچنین طبق اخبار رسیده دریافت عوارض شهرداری برای خروج از مرز متوقف شده است و زائران اربعین هیچگونه عوارضی را برای خروج از مرز نباید بپردازند.

هم‌اکنون 15 روز تا اربعین حسینی زمان باقی مانده است و تا امروز بیش از یک میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند

 

ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست/ جرم‌انگاری تخریب محیط زیست/ تهیه اطلس زیست‌بوم کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، در نامه‌ای به رؤسای قوا، سیاست‌های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند.

خبرگزاری فارس: ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست/ جرم‌انگاری تخریب محیط زیست/ تهیه اطلس زیست‌بوم کشور

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، در نامه‌ای به روسای قوا، سیاستهای کلی محیط زیست را ابلاغ کردند.

ایجاد نظام یکپارچه ملّی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

متن سیاستهای کلی محیط زیست که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده، به این شرح است:

ادامه مطلب ...