جهان امروز

مجتبی

جهان امروز

مجتبی

گزارش فارس از دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری


دومین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز جمعه به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها آغاز شد.

خبرگزاری فارس: گزارش فارس از دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری
-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، روز دوم ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها آغاز شد.

  ادامه مطلب ...

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:


جنایت ارتش نیجریه، جنایت صهیونیستی بود/ مسئولان و مردم از حق‌مداران حمایت کنند/ ملت بزرگ ایران تفسیر «صبوری بر حق» است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فتنه خط قرمز ماست، گفت: خطاب به مسؤلان دانشگاه و وزیر علوم می‌گویم، با روندی که پیش گرفته‌اید، زحمات چهار دهه آیات شهید مطهری، مفتح، باهنر و بهشتی را به باد می‌دهید.

خبرگزاری فارس: جنایت ارتش نیجریه، جنایت صهیونیستی بود/ مسئولان و مردم از حق‌مداران حمایت کنند/ ملت بزرگ ایران تفسیر «صبوری بر حق» است
-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به 29 آذر، مصادف با هشتم ربیع‌الاول، روز شهادت امام عسگری(ع)، اظهار داشت: ایشان در تمام عمر 28 سالشان تحت نظر زبده ترین ارتشی‌ها و باشگاه ویژه افسران بنی‌عباسی بودند تا جلوی ظهور و نمو حضرت بقیه‌الاعظم(عج) گرفته شود، اما در این فشار شدید موعود امم چشم به جهان گشود و از این رو حضرت امام حسن عسگری(ع) رسالت امامت خود را به خوبی انجام دادند.

  ادامه مطلب ...

آژانس قطعنامه 1+5 درباره پی‌ام‌دی را تصویب کرد/ آمانو: البته هنوز نقاط خاکستری باقی مانده


شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز، سه‌شنبه قطعنامه‌ پیشنهادی گروه 1+5 درباره پرونده ادعایی موسوم به «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ایران را تصویب کرد.

خبرگزاری فارس: آژانس قطعنامه 1+5 درباره پی‌ام‌دی را تصویب کرد/ آمانو: البته هنوز نقاط خاکستری باقی مانده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب پس از پایان نشست شورای حکام آژانس تحت مدیریت خود به میان خبرنگاران آمد و در خصوص دستور کار مهم این جلسه یعنی ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران سخن گفت.

در حالی که دقائقی پیش، شورای حکام قطعنامه پیشنهادی 1+5 برای بستن پی‌ام‌دی را تصویب کرده بود و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم گفته بود «پی‌ام‌دی» به تاریخ پیوست، آمانو اما نظر دیگری داشت و گفت: «هنوز نقاط خاکستری با ایران وجود دارد.»

  ادامه مطلب ...

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهوری نیجریه تاکید کرد


لزوم بررسی حادثه کشتار شیعیان توسط تیم حقیقت‌یاب/ نباید بگذاریم میان مسلمانان خشونت رخ دهد

رئیس‌ جمهوری کشورمان در تماس تلفنی با رئیس‌ جمهوری نیجریه بر لزوم بررسی حادثه کشتار شیعیان توسط تیم حقیقت‌یاب و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم بررسی حادثه کشتار شیعیان توسط تیم حقیقت‌یاب/ نباید بگذاریم میان مسلمانان خشونت رخ دهد

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر امروز در تماس تلفنی با محمد بوهاری رییس‌ جمهوری نیجریه به بررسی تحولات اخیر جهان اسلام و حادثه اخیر در شمال آن کشور پرداخت.

رییس‌ جمهوری کشورمان در این گفتگو با اشاره سفر اخیر ایشان به تهران و نتایج ثمربخش آن در روابط دوجانبه و نشست سران کشورهای صادرکننده گاز، توسعه و گسترش روابط دو کشور را به نفع دو ملت و جهان اسلام عنوان کرد و خواستار همکاری مشترک برای تأمین امنیت در جهان اسلام شد.

  ادامه مطلب ...