جهان امروز

مجتبی

جهان امروز

مجتبی

نیویورک تایمز: حمله امروز در لیبی توسط آمریکا انجام شد/هدف، عامل حملات تروریستی تونس بود


روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که حمله هوایی امروز در شهر «صبراته» لیبی که به مرگ بیش از 30 نفر منجر شد، توسط جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: نیویورک تایمز: حمله امروز در لیبی توسط آمریکا انجام شد/هدف، عامل حملات تروریستی تونس بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه به نقل از «یک مقام غربی» نوشت که حمله‌ای که امروز در لیبی صورت گرفت، توسط هواپیماهای آمریکایی و علیه یک اردوگاه گروه تروریستی داعش انجام شده است.

در جریان این حمله هوایی که در شهر «صبراته» در غرب طرابلس لیبی صورت گرفت، بیش از 30 نفر کشته شده‌اند.

مقام مورد استناد نیویورک تایمز که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید اغلب کشته شدگان در این حمله اتباع تونس و عضو داعش بوده‌اند. به گفته وی، هدف اصلی این حمله «نورالدین شوشان» عامل ادعایی حملات تروریستی سال گذشته در تونس بوده و واشنگتن در حال بررسی سرنوشت وی است. 

به ادعای واشنگتن، شوشان در دستکم دو حمله تروریستی سال گذشته در تونس نقش داشته است: حمله به موزه باردو که به کشته شدن 22 نفر منجر شد و حمله به گردشگران در منطقه ساحلی «سوسه» که 38 نفر در جریان آن کشته شدند. 

«جمال ناجی زوبیا» رئیس دفتر رسانه‌های خارجی طرابلس می‌گوید در این حمله یک خانه روستایی  در حومه صبراته که به اشغال داعش درآمده بود، هدف قرار گرفته است. 

در ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی از عملیات‌های مخفیانه نیروهای ویژه آمریکا و انگلیس در لیبی منتشر شده است. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم هفته گذشته به بهانه مقابله با داعش، گفت حملات واشنگتن در لیبی ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

 

تخریب‌کنندگان شورای نگهبان اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟/ ملاحظات سیاسی،برخی را از مسیر شفافیت بیرون برده

خطیب نمازجمعه امروز تهران با تأکید بر اینکه اگر شورای نگهبان قانونی نباشد نامزدهایی را هم که تأیید می‌کند قانونی نخواهند بود گفت: کسانی که همنوا با بیگانگان به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟

خبرگزاری فارس: تخریب‌کنندگان شورای نگهبان اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟/ ملاحظات سیاسی،برخی را از مسیر شفافیت بیرون برده

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران، انتخابات را در سه مرحله حائز اهمیت خواند و گفت: اصل حضور مردم که دلیل ادامه حیات سیاسی مردم است و اعلام دخالت در سرنوشت خودشان است، یکی از برکات انقلاب اسلامی است که نشان داد ما صاحب فکر و هویت هستیم و می‌توانیم با حضور خود، دینمان را حفظ کنیم.

ادامه مطلب ...

فرزند آیت الله طالقانی در گفت‌وگو با فارس: «معمای شاه» نقطه امیدی برای به تصویرکشیدن واقعیت زندگی آیت الله طالقانی است

فرزند آیت الله طالقانی معتقد است با ساخت سریال «معمای شاه» می‌توان امیدوار بود که سرانجام اثری واقعی از زندگی آیت الله طالقانی دیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: «معمای شاه» نقطه امیدی برای به تصویرکشیدن واقعیت زندگی آیت الله طالقانی است

«مهدی طالقانی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» هنوز در ابتدای راه است و نمی‌توان اظهار نظر دقیقی از سریال ارائه داد. مخصوصا اینکه فعلا برخی مسائل جانبی بسیار دقیق مورد توجه قرار گرفته و برخی مسائل مهم به صورت کلی بیان شده است و باید دید در ادامه کار چطور از آب درآمده است.

وی در پاسخ به این سوال که از این هفته بخش مربوط به آیت الله طالقانی روی آنتن می‌رود، آیا شما این بخش‌ها را دیده‌اید؟ عنوان داشت: هنوز بخش‌های مربوط به آیت الله طالقانی کامل تصویربرداری نشده و در حال حاضر قسمت‌های مربوط به فدائیان اسلام تصویربرداری شده است. فعلا و تا به حال بخش‌هایی که ما دیده‌ایم خوب بوده و امیدوارم بقیه کار نیز مطلوب ساخته شود.

وی افزود: البته در بخش‌هایی که من دیده‌ام، نقش فدائیان اسلام پررنگ‌تر بود و هنوز به بخش زندگی خود آیت الله طالقانی ورود پیدا نشده است. در حقیقت در آثار تاریخی بیشتر به چهره‌هایی نظیر آیت الله طالقانی به عنوان شخصی نگاه می‌شود که در تاریخ حضور داشته و قابل حذف نیست. در حالی که ایشان جمع همه چیز بوده، سابقه مبارزاتی بسیاری دارد و با همه گروه‌ها ارتباط داشته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

طالقانی تصریح کرد: خیلی جالب است که برای شخصیت‌هایی نظیر مرحوم شهریار و یا دکتر قریب سریال مجزا ساخته شده اما برای آیت الله طالقانی چنین سریالی ساخته نشده است. سریال معمای شاه نقطه امیدی است که شاید با دیدن بخش‌هایی از این سریال دوستان به فکر بیفتند که اثری مجزا از این مبارز انقلابی نیز ساخته شود البته اثری که به واقعیت این شخصیت بپردازد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی:

من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد/ دشمن می‌خواهد در انتخابات اعمال نفوذ کند/ مجلسِ مرعوب غرب مملکت را بدبخت می‌کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد و آن چیزهایی که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم خواهم گفت، فرمودند: دشمن درصدد است در انتخابات اعمال نفوذ کند.

خبرگزاری فارس: من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد/ دشمن می‌خواهد در انتخابات اعمال نفوذ کند/ مجلسِ مرعوب غرب مملکت را بدبخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه 22 بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات 7 اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

  ادامه مطلب ...

رویترز: داعش در عراق از گاز خردل استفاده کرده است


خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی در سازمان منع تسلیحات شیمیایی نوشته است که آزمایش‌های صورت گرفته، استفاده داعش از گاز خردل در حمله به مناطق کردنشین عراق را تائید کرده است.

خبرگزاری فارس: رویترز: داعش در عراق از گاز خردل استفاده کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است که آزمایش‌های شیمیایی صورت گرفته توسط سازمان ملل نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش سال گذشته میلادی در حمله به مواضع کردهای عراق از گاز خردل استفاده کرده است. 

بنا بر این گزارش، یک منبع در سازمان منع تسلیحات شیمیایی سازمان ملل تائید کرده است که نتیجه آزمایش‌های صورت گرفته بر نمونه‌هایی که پس از مسمویت حدود 35 نفر از پیشمرگه‌ها از این مناطق برداشته شده، مثبت بوده و استفاده از گاز خردل را تائید کرده است. 

طبق این گزارش، سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) مشخص نکرده است که چه کسی از این عامل شیمیایی استفاده کرده است اما این دیپلمات مذکور که خواست نامش فاش نشود می‌گوید که نتایج بررسی‌ها تأیید می‌کند که این تسلیحات شیمیایی توسط پیکارجویان داعش مورد استفاده قرار گرفته است.

رویترز گزارش کرد که این نمونه‌ها از سربازانی گرفته شده است که در حین مبارزه با داعش در جنوب غربی اربیل، مسموم شدند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیش از این در ماه اکتبر نتیجه‌گیری کرده بود که گاز خردل در سال گذشته در همسایگی سوریه مورد استفاده قرار گرفته بود. داعش در قلمرو تحت کنترل خود در عراق و سوریه اعلام «خلیفه» کرده است و سرحد و مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد.

کارشناسان معتقدند که گاز خردل یا از یک ذخایر شیمیایی اعلام نشده در سوریه نشأت گرفته است یا اینکه شبه‌نظامیان به یک دانش پایه‌ای درباره چگونگی تولید این گاز و راه‌اندازی یک حمله شیمیایی با موشک یا خمپاره دسترسی پیدا کردند.