جهان امروز

مجتبی

جهان امروز

مجتبی

شرکت‌های ژاپنی همچنان نسبت به بازگشت به ایران محتاط هستند

ژاپن تایمز:

شرکت‌های ژاپنی همچنان نسبت به بازگشت به ایران محتاط هستند/تحریم‌های آمریکا، ریسک فعالیت در ایران را بالا نگه داشته است

خبرگزاری فارس: شرکت‌های ژاپنی همچنان نسبت به بازگشت به ایران محتاط هستند/تحریم‌های آمریکا، ریسک فعالیت در ایران را بالا نگه داشته است

یک روزنامه ژاپنی نوشت با وجود آنکه تحریم‌های ضدایرانی برچیده شدند، اما همچنان شرکت‌های ژاپنی با احتیاط برای سرمایه‌گذاری در ایران گام برمی‌دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود آنکه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی برداشته شدند، شرکت‌های ژاپنی همچنان پیش از ورود به بازار ایران منتظرند تا اوضاع شفاف و روشن شوند.

به نوشته ژاپن تایمز، بعد از برداشته شدن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی شامل شرکت‌های ژاپنی در رقابت برای ورود به بازارهای ایران، کشوری با سرمایه‌های غنی، هستند اما به دلیل باقی ماندن محدودیت‌های آمریکا علیه ایران، شرکت‌های ژاپنی همچنان عقب ایستاده و نظاره‌گرند.

  ادامه مطلب ...

مدیر حقوقی دیده‌بان حقوق‌بشر:


حمایت آمریکا از حمله به یمن یعنی مشارکت با سعودی‌ها در جنایات جنگی احتمالی

خبرگزاری فارس: حمایت آمریکا از حمله به یمن یعنی مشارکت با سعودی‌ها در جنایات جنگی احتمالی

مدیر حقوقی دیده‌بان حقوق‌بشر سازمان ملل می‌گوید آمریکا با حمایت اطلاعاتی و لوجستیک از جنگنده‌های عربستان، بر اساس قوانین بین‌الملل به همدست سعودی‌ها در حمله به سمن تبدیل شده و باید به خاطر امنیت قضایی خود، موارد احتمالی جنایت جنگی در یمن را بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز راس» مدیر امور حقوقی و سیاست‌گذاری دیده‌بان حقوق‌بشر امروز با انتشار مطلبی نسبت به تبعات حقوقی حمایت آمریکا از حمله عربستان به یمن هشدار داد.

در این مطلب که در نیویورک‌تایمز منتشر شده، راس ابتدا به گفته‌های «رابرت مالی» مشاور خاورمیانه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص حمایت از اقدام نظامی سعودی‌ها در یمن اشاره کرده و جوانب حقوقی آن را سنجیده است.

مدیر امور حقوقی دیده‌بان حقوق‌بشر نوشته: «بر اساس قوانین بین‌الملل، حمایت آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان از طریق کمک به تعیین اهداف و سوخت‌رسانی هوایی به جنگنده‌های ائتلاف، ایالات‌متحده را به یکی از طرفین درگیر در این منازعه تبدیل می‌کند.»

راس می‌افزاید: «این امر واشنگتن را ملزم می‌سازد که در خصوص حملات هوایی ائتلاف تحقیق کند؛ ممکن است در این حملات، جنایت جنگی واقع شده باشد و ممکن است نیروهای آمریکایی هم در این مسئله، مسئول شناخته شوند.»

جیمز راس در انتها «غیرقانونی» بودن حمله سعودی‌ها به یمن را یادآور می‌شود و می‌گوید: «با توجه به حملات غیرقانونی مکرر به یمن در طول یک سال گذشته که دیده‌بان حقوق‌بشر هم آنها را مستند کرده، ایالات‌متحده باید یا فروش بمب به عربستان سعودی را متوقف کند و یا خطر همدستی در کشته شدن غیرنظامیان را به جان بخرد.»

دیروز در حمله جنگنده‌های عربستان به بازاری محلی در شهر «حجه» یمن 107 نفر کشته شدند.

رئیس رژیم صهیونیستی خطاب به پوتین:



صلح‌بانان را به جولان بازگردانید/حضور ایران و حزب‌الله در مرزهایمان، خط قرمز ماست

خبرگزاری فارس: صلح‌بانان را به جولان بازگردانید/حضور ایران و حزب‌الله در مرزهایمان، خط قرمز ماست

رئیس رژیم صهیونیستی امروز در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کاخ کرملین، بازگشت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل به مرز فلسطین-سوریه را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رئووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی امروز در کاخ کرملین میهمان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بود.

بر اساس گزارش هاآرتص، ریولین به پوتین گفت که رژیم متبوعش بازگشت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل به بلندی‌های جولان در قالب یکی از شروط صلح سوریه را خواستار شد.

رئیس رژیم صهیونیستی گفت که این کار، شرایط را در مرز فلسطین اشغالی و سوریه به ثبات خواهد رساند.

ریولین همچنین به پوتین گفته که حضور نیروهای ایران و حزب‌الله در جولان، خط قرمز اسرائیل خواهد بود.

رئیس‌ رژیم صهیونیستی به خروج نیروهای روس از خاک سوریه هم اشاره کرد و گفت که آتش‌بس ایجاد شده در نتیجه تلاش‌های روسیه در خاک سوریه نباید در سایه خروج این نیروها، متزلزل شود.

کشته شدن «امیر» داعش در غرب الجزایر


خبرگزاری فارس: کشته شدن «امیر» داعش در غرب الجزایر

ارتش الجزایر سرکرده گروه تروریستی داعش در استان «غردایه» در ۱۰۰کیلومتری غرب پایتخت این کشور را از پای درآورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع امنیتی الجزایر اعلام کرد که «ابوالمنذر» از سرکردگان برجسته داعش که به عنوان «امیر» این گروه تروریستی در غرب الجزایر فعالیت تروریستی می کرد، در سال 2015 کشته شد.

 «مولود بعال» معروف به «ابوالمنذر» با 43 سال سن در 1992 همزمان با آغاز جنگ داخلی در الجزایر به تروریست ها پیوست.

این منبع امنیتی گفته که یک گردان مشترک وابسته به ارتش الجزایر موفق شد ابوالمنذر را در منطقه وادی السبت در استان گردایه از پای دربیاورد.

نامه جمعی از فرزندان شهدا به رهبر معظم انقلاب:


برخی از کارگزاران نظام به بهانه تعامل با دنیا روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند/انقلابی ماندن رمز تداوم راه شهدا است

خبرگزاری فارس: برخی از کارگزاران نظام به بهانه تعامل با دنیا روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند/انقلابی ماندن رمز تداوم راه شهدا است

جمعی از تشکل‌های ایثارگر و شاهد طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: گاه و بیگاه صدای تضعیف روحیه انقلابی به بهانه تعامل با دنیا توسط برخی کارگزاران نظام شنیده می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،جمعی از فرزندان شهدا و 30 تشکل ایثارگر و شاهد طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: ما وارثان شهداء با سلایق و گرایش‌های مختلف، پایبندی به وصایای شهیدان و روحیه انقلابی با هیچ چیز معامله نخواهیم کرد. انقلابی ماندن را رمز تداوم راه شهدا و عاشورایی ماندن می‌دانیم.

در این نامه تصریح شده است: متاسفانه مدتی است آشکارا و بی پرده از برخی تریبون‌های داخلی صداهای همنوا با طراحی و اهداف شوم دشمنان شنیده می‌شود که غافلانه یا عامدانه سعی دارند این گوهر ناب حاصل شده از خون شهیدان و ایثارگری‌های ملت ایران را فدای منافع زودگذر دنیوی خویش نمایند و حقیقت را ناجوانمردانه به قربانگاه مصلحت‌های کاذب ببرند

  ادامه مطلب ...