جهان امروز

مجتبی

جهان امروز

مجتبی

دلیل فیلترشدن تماس صوتی تلگرام در ایران


 قابلیت برقراری تماس صوتی تلگرام که به تازگی در این پیام رسان فعال شده بود، از شب گذشته به طور کامل مسدود شده است.  
کاربران ایرانی وقتی موضوع مسدود شدن تماس صوتی تلگرام را از پاول دورف، مدیر شرکت تلگرام، جویا شدند، دورف با انتشار پیام هایی در صفحه شخصی توئیترش، اپراتورها و شرکت های ارائه دهنده اینترنت در ایران را دلیل مسدود شدن این قابلیت دانست. 
پاول دورف در پاسخ به کاربری نوشت: "برای اینکه ارائه دهندگان خدمات اینترنت در ایران دوباره آن را فیلتر کردند" 
 
 
 
مدیر تلگرام در پاسخ به کاربر دیگری که گفته بود، مشکل از نرم افزار تلگرام است، نوشت: "نه این دروغه. تلگرام تماس صوتی را در کشور شما مسدود نکرده. مسئولین و ارائه دهندگان اینترنت این کار را کردند"

اعمال محدودیت های ترافیکی رژه روز ارتش از امشب/


اعمال محدودیت های ترافیکی رژه روز ارتش از امشب/ آمادگی پلیس در طول برگزاری رژه

سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران  اظهار داشت: به منظور برگزاری رژه روز ارتش در روز سه شنبه محدودیت های ترافیکی پیش بینی شده است. 
وی در ادامه افزود: بر همین اساس از ساعت 23:30 امشب تا پایان رژه روز ارتش تردد و توقف تمامی وسایل نقلیه از بزرگراه صنیع خانی در مسیر رفت و برگشت و بلوار علامه عسگری حدفاصل سه راه باقرشهر تا خلیج فارس در هر دو مسیر رفت و برگشت ممنوع است. 
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: آن دسته از کسانی که فردا قصد رفتن به بهشت زهرا(س) را دارند باید از جاده قدیم و از درب گلدسته واقع در شرق بهشت زهرا (س) استفاده کنند. 
سرهنگ عابدی در پایان عنوان کرد: از ساعت 05:30 صبح سه شنبه استقرار عوامل پلیس را داریم و بخشی از نیروها از امشب آماده باش هستند و تا پایان رژه ارتش محدودیت ها برقرار و عوامل ما در آماده باش به سر می برند.

تعطیلی 4 ساعته فرودگاه‌های استان تهران در روز ارتش


هواپیمایی

به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری‌، رضا جعفرزاده اظهار داشت: به‌منظور حفظ ایمنی همه پروازهای غیر نظامی در فرودگاه‌های واقع در TMA تهران (فرودگاه‌های، امام‌خمینی (ره)، مهرآباد و پیام) از ساعت 7:30 تا 11:30 روز 29‌ فروردین هیچ پروازی اعم از باری و مسافری انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هوانوردی (Notam) مبنی بر محدودیت‌های پروازی اعمال شده‌ گفت: همچنین دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، اطلاع رسانی به موقع به همه مسافران و انجام هماهنگی های لازم با فرودگاه‌های مربوطه تاکید کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در مدت مذکور، مسافران از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند افزود: مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند برای پروازهای داخلی با شماره تلفن 199 و برای پروازهای خارجی با شماره تلفن 09633 تماس بگیرند.

همکاری امنیتی جدید عربستان با آمریکا بر ضد ایران


  روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزمینر به نقل از یک مقام آگاه در کاخ سفید نوشت ارتش عربستان سعودی وعده داده است در چارچوب همکاری‌های امنیتی خود با دولت جدید آمریکا، اطلاعات جمع‌آوری شده خود را درباره ایران، سوریه و داعش در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دهد. 
یک مشاور کاخ سفید این اقدام عربستان را در راستای تحقق اهداف ائتلاف، مفید توصیف کرد.  
"اد رویس"، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا، در اظهاراتی گفت: اطلاعاتی که متحد ما در خاورمیانه در اختیارمان قرار می‌دهد برای مواجهه با شرایطی که اکنون در سوریه وجود دارد و برای رویارویی با بشار اسد دارای اهمیت حیاتی است. عربستان به روشنی اعلام کرد از آمریکا در توسل به زور علیه رئیس جمهور سوریه، در ماجرای به کارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان، حمایت می‌کند.

موقعیت ایران در منطقه و جهان ممتاز است


موقعیت ایران در منطقه و جهان ممتاز است

 ، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه 23 فرودین) در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی طی سخنانی گفت: شهید صیاد شیرازی را می‌توان در ابعاد مختلف معرفی کرد. این شهید بزرگوار نمونه بارزی از نبوغ نظامی، هدایت و فرماندهی و مدیریت جهادی و ولایتمداری بود و ایجاد اتحاد در بین نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت از جمله ویژگی‌های شخصیتی شهید صیاد شیرازی بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به شرایط کنونی منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: امروز در سایه مجاهدت و ایثارگری شهدا، موقعیت ایران در منطقه و جهان ممتاز و بی‌بدیل است و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری موقعیت کشور ما در منطقه تثبیت شده و سیاست‌های دشمنان شکست خورده است.