جهان امروز

مجتبی

جهان امروز

مجتبی

طی دو روز گذشته جنگنده‌های روس 237 موضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند


وزارت دفاع روسیه می‌گوید جنگنده‌های این کشور طی 48 ساعت گذشته 237 موضع گروه‌های تروریستی را در سوریه هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری فارس: جنگنده‌های روس 237 موضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور در 48 ساعت گذشته نزدیک به 250 موضع گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را هدف قرار داده است.

  


به گفته ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، جنگنده‌های روسی در این مدت 131 سورتی پرواز در استان‌های حماه، لاذقیه، حمص، دمشق، حلب و رقه سوریه داشته‌اند.

به نوشته پایگاه اسپوتنیک، این جنگنده‌ها جمعا 237 هدف را که به گفته مسکو متعلق به دو گروه تروریستی جبهه النصره و داعش بوده‌اند، هدف قرار داده‌اند.

این آمار دو روز پس از آن اعلام می‌شود که یک فروند هواپیمای مسافربری روس بر فراز صحرای سینا دچار سانحه شده و سقوط کرد. در جریان این حادثه بیش از 200 تبعه روسیه کشته شدند. گروه تروریستی داعش مدعی شد که این هواپیما را هدف قرار داده، با این حال تاکنون این ادعا تائید نشده است.

با وجود عدم تائید ادعای داعش، آمار امروز مسکو از افزایش قابل توجه شمار حملات روسیه به مواضع تروریست‌ها پس از سقوط هواپیمای مسافربری حکایت دارد.

روز 30 سپتامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با مجوز پارلمان این کشور و به درخواست دولت سوریه عملیات هوایی گسترد‌ه‌ای علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرد.

جنگنده‌های روس در یک ماهی که از این تصمیم می‌گذرد، بیش از 1000 موضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را هدف قرار داده‌اند.

همزمان ارتش سوریه و نیروهای مردمی به صورت هماهنگ با نیروی هوایی روسیه در تلاش برای پیشروی و بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

پوتین دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.

انتهای پیام/ق

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.