جهان امروز

مجتبی

جهان امروز

مجتبی

بسته خبری حملات پاریس/ در حال به‌روز رسانی


آمار کشته شدگان به ۱۳۲ نفر رسید /۲ تروریست انتحاری گذرنامه جعلی ترکیه داشتند/ دستگاه اطلاعات بلژیک: ۲۰ نفر در این حادثه انتحاری پاریس نقش داشتند

براساس آخرین اطلاعات نتایج تحقیقات درباره حملات و انفجارهای پاریس، یکی از عوامل این حملات مجرم سابقه‌دار بوده و احتمال دارد این تروریست‌ها در کمپ‌های داعش آموزش‌ دیده باشند.

خبرگزاری فارس: آمار کشته شدگان به ۱۳۲ نفر رسید /۲ تروریست انتحاری گذرنامه جعلی ترکیه داشتند/ دستگاه اطلاعات بلژیک: ۲۰ نفر در این حادثه انتحاری پاریس نقش داشتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بامداد شنبه چندین حمله و انفجار در پاریس پایتخت فرانسه اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن بیش از 150 تن و مجروح‌ شدن بیش از 300 نفر شد.

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر در حملاتی است که به طور همزمان در چندین نقطه از پاریس به وقوع پیوسته‌اند.

  

نسخه چاپیارسال به دوستان

اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به  اسلحه کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد. 

پس از آن گزارش شد که دستکم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوسته است.

سومین گزارش‌ از بحران پاریس نیز مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی بود که طی آن دو مرد مسلح دستکم 20 گلوله به سمت جمعیت شلیک کرده و نزدیک به 100 نفر از حاضران را گروگان گرفتند.  این گروگان‌گیری در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» انجام شد.

پلیس فرانسه، ساعت‌ها بعد اعلام کرد که حملات تروریستی دست‌کم در هفت نقطه پاریس به وقوع پیوسته است. 

گزارش زیر، آخرین تحولاتی است که اخیرا در رسانه‌های معتبر بین‌المللی در این باره منتشر شده است:          

                                    .......................................................

* ۱۰۳  کشته حادثه تروریستی پاریس شناسایی شدند.

*خبرنگار شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از وجود ۲ گذرنامه جعلی در بین تروریست‌های عملیات پاریس خبر داد.

*سازمان اطلاعات بلژیک از رخنه ۲۰ تروریست به فرانسه برای انجام عملیات انتحاری خبر داد که مغایر با داده‌های سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه است.

*خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع بیمارستانی از افزایش تلفات حملات انتحاری پاریس به میزان ۱۳۲ کشته خبر داد.

*«دیلی تلگراف» از حضور ده‌ها خودروی پلیس در میدان رپوبلیک خبر داد.

*خبرگزاری «اسپوتنیک» از مجروح شدن یک نفر در «رو سنت مارتین» در حومه پاریس خبر داد و به حضور پلیس در صحنه اشاره کرد.

*منابع خبری همچون «رویترز» اخبار تایید نشده‌ای را از تیراندازی در میدان «ریپوبلیک» پاریس و فرار مردم حاضر در مراسم یادبود مخابره کردند. آخرین اخبار حاکی است، صدای شنیده شده ناشی از ترکیدن مواد محترقه بوده است.

*فرانسه تصاویر هشت مظنون حادثه تروریستی و نیز تروریست متواری شده را منتشر ساخت.

تصویر و مشخصات عبدالسلام صلاح، تروریست متواری شده

* وزیر کشور فرانسه اعلام کرد عوامل حمله تروریستی به پاریس در بلژیک مستقر بودند.

* اولاند قصد دارد وضعیت اضطراری در فرانسه را تا 3 ماه تمدید  کند.

*پنتاگون از موافقت آمریکا و فرانسه در برداشتن گام‌های قاطع علیه داعش خبر داد.

* «اورسلاون درلین» وزیر دفاع آلمان با بیان این‌که مرتبط کردن بحران پناهندگان اروپا با تهدید تروریستی کار اشتباهی است، گفت، تروریسم آن چنان سازمان یافته است که نیازی به ریسک مسیرهای دشوار پناهندگی ندارد مسیری که گهگاه به مرگ در دریا می‌انجامد.

*«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه و نامزد انتخابات 2016 آمریکا گفت، امیدوار است  فرانسه به ماده پنجم ناتو که در آن حمله به یک عضو حمله به تمامی اعضا تلقی می‌شود، توسل جوید.

*یک رسانه غربی به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد که سه برادر در حملات تروریستی پاریس حضور داشتند که یکی از آنها همچنان متواری است.

*رییس جمهور چین در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود از آمادگی ضمنی پکن برای مشارکت در نبرد علیه تروریست‌های داعش خبر داد.

«ژی جین پینگ» رییس جمهور چین  بعد از حمله جمعه شب  عناصر داعش در پاریس متعهد به نبرد علیه این گروه تروریستی شد.

* «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه از شناسایی جسد 103 نفر از قربانیان حملات اخیر پاریس خبر داد و اعلام کرد که 30 جسد هنوز شناسایی نشده است.

* کشف سه قبضه اسحله کلاشینکوف در خودروی کشف شده متعلق به تروریست‌ها در مونتروی. دادستان پاریس پیشتر اعلام کرده بود که تروریست‌ها به سلاح‌های جنگی از نوع کلاشینکوف 7.62 مجهز بوده‌اند.

* نخست‌وزیر فرانسه طی اظهاراتی اعلام کرد که فرانسه باید منتظر اقدامات دیگری از جانب تروریست‌ها باشد و تصریح کرد که برای نابود کردن گروه تروریستی داعش پیوسته به آن ضربه خواهد زد.

*رئیس مصری یک سازمان اسلام گرا در فرانسه در گفت‌وگو با شبکه «النهار» مصر اعلام کرده که فرانسه شهروندان عرب خود را به مدت سه روز از کار کردن منع کرده است.

* بنابر اعلام وزارت خارجه سوئد، یک تبعه سوئدی احتمالا طی حوادث جمعه شب پاریس کشته و یک تن دیگر مجروح شده است.

* رئیس‌جمهور برزیل از مجروح شدن دو تبعه این کشور در جریان حملات پاریس خبر داد.

* سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از مجروح شدن شمار زیادی از اتباع آمریکایی در جریان حملات بامداد شنبه پاریس خبر داده که البته شمار دقیق آنها مشخص نیست.

‌‌* طبق تحقیقات صورت گرفته، در جریان حملات و انفجارهای اخیر پاریس شمار زیادی از اتباع خارجی کشورهای مختلف کشته شده‌اند. قربانیان شامل دستکم دو بلژیکی، یک اسپانیایی، یک پرتغالی، دو رومانیایی، یک انگلیسی، دو تونسی، یک شیلیایی، دو الجزایری، یک دانش‌آموز آمریکایی و احتمالا یک سوئدی هستند.

* نخست‌وزیر بلژیک اعلام کرده که احتمال آن وجود دارد که یکی از افرادی که در بلژیک بازداشت شده‌، جمعه شب در پاریس بوده‌ باشد. 

* منابع پلیس فرانسه از کشف یک خودروی متعلق به تروریست‌ها در شهر مونتروی فرانسه خبر دادند.

* منابع قضایی فرانسه از بازداشت 6 نفر از اعضای خانواده یکی از عوامل انتحاری حملات پاریس خبر دادند.

* عامل حمله به باتاکلان یک فرانسوی 29 ساله متولد حومه پاریس بوده است.

* پدر و برادر عامل حمله به کنسرت باتاکلان بازداشت شدند.

* طبق نتایج تحقیقات، یکی از عوامل حمله به شرکت‌کنندگان در باتاکلان یک مجرم سابقه‌دار بوده است.

* دادستان پاریس: 3 تیم تروریستی پشت حملات پاریس بوده‌اند و به عقیده کارشناسان خونسردی این تروریست‌ها از احتمال آموزش آنها در کمپ‌های آموزشی داعش حکایت دارد.

* یک مقام اطلاعاتی آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی این کشور از احتمال تقلبی بودن گذرنامه سوری پیدا شده نزدیک جسد یکی از عوامل انتحاری حملات شنبه به پایتخت فرانسه خبر داد. 

* معاون وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که حملات تروریستی پاریس که به کشته شدن صدها نفر منتهی شده، اولویت‌های ناتو و واشنگتن را تغییر دهد. 

* نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید اسرائیل درباره حملات تروریستی پاریس، اطلاعات امنیتی در اختیار فرانسه قرار داده است. 

*دومین مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا تحت تدابیر شدید امنیتی به دنبال حملات پاریس برگزار شد و نامزدها قبل از آغاز مناظره خود در شبکه تلویزیونی «سی بی اس» یک دقیقه برای حوادث پاریس سکوت کردند.

*پلیس بلژیک چند مظنون را که گمان می‌رود با حملات پاریس ارتباط داشته‌اند، دستگیر کرد. 

* وزیر کشور آلمان اعلام کرد که نباید حملات در این کشور را به موج مهاجرانی که می‌خواهند وارد اروپا شوند، ارتباط داد

*«سامی سلیمان» سفیر کویت در فرانسه اعلام کرد هیچ تبعه کویتی در میان قربانیان حملات تروریستی پاریس وجود نداشته است.

* «کریستین نخله» سفیر فرانسه در کویت اعلام کرد خبر لغو ویزای «شینگن» پس از حملات مرگبار تروریستی پاریس در بامداد شنبه (دیروز) صحت دارد.

* رسانه‌ها و مقامات غربی می‌گویند احتمال دارد که حملات پاریس مقدمه‌ای بر گسترش عملیات نظامی کشورهای غربی در عراق و سوریه شود.

* «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تلفات حملات تروریستی پاریس را ناشی از نبود قانون حمل اسلحه در فرانسه دانست و خواستار بمباران چاه‌های نفت منطقه غرب آسیا بعنوان منبع درآمد گروه تروریستی داعش شد.

* در پی یک اعلام خطر اشتباه، نیروهای پلیس فرانسه شنبه شب چندین ساختمان نزدیک برج ایفل و همچنین یک ایستگاه مترو را تخلیه کردند. 

* برگزاری نشست شورای امنیت ملی آمریکا در پی حملات پاریس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.